Login

Introductie KIDO

Overheden hebben moeite om hun informatiebeheer op orde te krijgen. Tegelijkertijd komen er nieuwe uitdagingen op hen af, zoals wetgeving die bepaalt dat overheidsinformatie herbruikbaar moet zijn en veel sneller openbaar en beschikbaar voor het publiek. Dit stelt hoge eisen aan informatieverwerking en informatiebeheer.

KIDO, een kwaliteitssysteem voor informatiebeheer, is een hulpmiddel om het informatiebeheer optimaal te beheren en waar mogelijk te verbeteren is zoals de wet vraagt van zorgdragers. 

 

Resultaat

Na deze workshop heeft u een goed overzicht en inzicht in wat er bij de opzet en implementatie van een Kwaliteitssysteem komt kijken en wat u nodig heeft om het bij uw organisatie in te voeren of effectief te laten functioneren.

  

Doelgroep

Deze cursus is bedoeld voor medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de kwaliteit van informatiebeheer bij de eigen organisatie. 

 

Inhoud

In deze workshop van 1 dag maakt u kennis met wat KIDO is en wat het voor uw organisatie kan betekenen in het opzetten van een kwaliteitssysteem, zoals bedoeld is in de Archiefregeling artikel 16. Hierin zullen zowel strategische, tactische en operationele aspecten de revue passeren en aandacht worden besteed aan de top 5 van DO’s en DONT’s.

 

Aan de orde komen o.a:

  • Wat is een kwaliteitssysteem
  • Kwaliteit en de kernfuncties informatiebeheer
  • Uitwerking kernfuncties in KIDO
  • Relaties met Kpi’s, DUTO, NEN-ISO normen
  • Een voorbeelduitwerking van KIDO
  • Randvoorwaarden en aandachtspunten voor invoering
  • De top 5 van Do’s en Dont’s

 

Advies nodig? Brochure aanvragen Inschrijven

Opleidingsgegevens

Volg ons op

Informatie aanvragen

Vraag hier informatie op maat aan of schrijf je in voor de nieuwsbrief. Informatie aanvragen