Login

VACATURE: Archivaris (32-36 uur) - Het Flevolands Archief

HFA logo brede kaders breed

Wil je graag werken bij het jongste Regionaal Historisch Centrum van Nederland?

 

Het Flevolands Archief is de jongste archiefinstelling (RHC) van Nederland en is de plaats waar digitale en analoge bronnen over de geschiedenis van Flevoland beschikbaar zijn. Het trekt voortdurend belangstelling uit de hele wereld. Het deelt de ontwikkeling van het opbouwen van een gemeenschap en is het enige archief ter wereld waar de totstandkoming van een polder volledig is vastgelegd. Waar je ook komt: onze verhalen spreken tot de verbeelding.

 

Wij zijn op zoek naar een: Archivaris (32-36 uur)

 

Het Flevolands Archief is de archiefbewaarplaats voor de archieven van het Rijk in en van de Provincie Flevoland, de gemeenten Dronten, Lelystad, Urk en Zeewolde, en het Waterschap Zuiderzeeland. We ondersteunen, adviseren en inspecteren deze overheden op informatiebeheer. We werken samen met de zorgdragers om digitale en fysieke archieven over te brengen. We zorgen ook dat particuliere bronnen over Flevoland veiliggesteld en toegankelijk gemaakt worden.

 

Wat ga je doen?

· Acquireren van en (begeleiding) toegankelijk maken van Flevolandse bronnen, onder meer aan de hand van hotspots.

· Het toetsen van nieuwe werkprocessen en protocollen, voortkomend uit de ontwikkeling van het e-Depot, op archiefwettelijke aspecten bij de aansluiting van de aangesloten zorgdragers.

· Het bijdragen aan kennisontwikkeling en -deling in de regio op het gebied van duurzaam (digitaal) informatiebeheer voor overheden en particulieren.

· Het uitvoeren van toezicht- en inspectietaken bij kleine tot middelgrote lokale overheidsorganisatie, zoals KPI-meting, audit, beoordelingen en het adviseren op het gebied van duurzaam informatiebeheer.

· Als archivaris nieuwe stijl mede invulling en richting geven, zowel uitvoerend als beleidsvoorbereidend aan vernieuwend archiefbeleid. HFA werkt hierbij projectmatig.

 

Ons team

Ons team is betrokken en enthousiast. We vinden verbinding en samenwerking belangrijk, we gaan voor betrouwbaarheid en authenticiteit, hebben onze focus op ontwikkeling, innovatie en toekomstbestendigheid en stellen welbevinden voor iedereen centraal. Bij ons krijg je alle ruimte voor ontwikkeling.

 

 

Waarom jij?

Je bent op zoek naar een nieuwe uitdaging en wil je vakgerichte kennis inzetten in een organisatie die volop in ontwikkeling is en wil daar graag een bijdrage aan leveren.

Daar zijn we heel benieuwd naar en komen graag met je in contact om dat van jou te horen.

Je werkt graag projectmatig, bent klantgericht, analytisch gestructureerd. Je bent gemotiveerd en communicatief om onze deelnemers mee te nemen in de samenwerkingsprojecten en hen daarbij te adviseren over de uitvoering van de (wettelijke) archieftaken.

 

Wat zijn de aandachtspunten daarbij?

· HBO(+) werk- en denkniveau en in bezit van het diploma archivistiek (of bijna afgestudeerd)

· Communicatie en samenwerken zijn je op het lijf geschreven

· Kennis van actuele informatiewetgeving, normen voor records management en archiefbeheer, kwaliteitssystemen.

· Kennis van en ervaring met toegankelijk maken van archieven en collecties (en collectiebeheersystemen)

· Uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid en analytisch denkvermogen

· Ambitie voor innovatie en kennisdeling

· Interesse in de Flevolandse geschiedenis

 

Wat bieden wij?

· Een tijdelijk dienstverband met uitzicht op een vast dienstverband.

· Het Flevolands Archief volgt de rechtspositie van het Rijk (cao Rijk), afhankelijk van opleiding en ervaring vindt inschaling plaats in schaal 9 of schaal 10 (Schaal 9 maximaal € 4.247,52 en schaal 10 maximaal € 4.707,58 bruto per maand) op basis van een fulltime dienstverband (36-uur).

· De mogelijkheid om hybride te werken.

 

Sollicitatie en inlichtingen:

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Margreet Bos, senior archivaris m.bos@hetflevolandsarchief.nl. Mocht je na het lezen van onze website meer informatie over de organisatie willen neem dan contact op met de directeur, Marloes van der Sommen, tel: 0320 820 427 of e-mail: m.vandersommen@hetflevolandsarchief.nl

Je sollicitatie kun je uiterlijk 14 september 2022 per e-mail richten aan Glenda Vrij, HR-adviseur: vacature@hetflevolandsarchief.nl De eerste gesprekken zijn gepland op 19 september 2022. De

tweede gesprekken zijn gepland op 21 september 2022. We verzoeken je deze datums alvast in je agenda vrij te houden.

De gesprekken worden mogelijk online via Teams gevoerd. Voor verdere informatie, zie onze website: www.hetflevolandsarchief.nl

Volg ons op

Informatie aanvragen

Vraag hier informatie op maat aan of schrijf je in voor de nieuwsbrief. Informatie aanvragen