Login

VACATURE: Informatiemanager - Sociale Dienst Drechtsteden

Logo Sociale Dienst Drechtsteden

 

 

 

 

 

 

Informatiemanager
Dordrecht, 32-36 uur per week

Introductie
Ben jij een gedreven, innovatieve IT-professional die de volgende carrièrestap wil zetten naar de functie van lnformatiemanager? Voel je jezelf thuis in een uitdagende en complexe omgeving waarin je de ruimte krijgt om de informatievoorziening te optimaliseren? Ben jij die bruggenbouwer die zorgt voor verbinding tussen de ketenpartners en informatievoorziening? Weet jij als geen ander hoe je informatievoorziening en data gedreven werken implementeert en borgt? En lijkt een functie binnen een maatschappelijke en dynamische organisatie, waar de mens centraal staat, jou interessant? Dan maken wij graag kennis met je!

Waar om je te werken?
Je komt te werken op de afdeling Informatie & Automatisering (I&A). I&A is verantwoordelijk voor gebruikersondersteuning en functioneel beheer van de SDD applicaties, proces en informatie analyse, informatiebeveiliging en informatie management. De afdeling I&A bestaat uit 10 enthousiaste medewerkers. Medewerkers die goed op elkaar zijn ingespeeld en graag willen ontwikkelen met elkaar. Je werkt nauw samen met je collega (interim) informatiemanager en de I&A collega's aan de vraagstukken op het gebied van de informatievoorziening.

Wie zijn wij?
De Sociale Dienst Drechtsteden werkt voor de gemeenten Alblasserdam, Dordrecht, Hardinxveld-Giessendam, Hendrik-Ido-Ambacht, Papendrecht, Sliedrecht en Zwijndrecht.

Onze visie is dat alle inwoners van de Drechtsteden zelfstandig en volwaardig kunnen leven, werken, wonen en meedoen. Met ruim 450 enthousiaste collega's staan wij voor het versterken van bestaanszekerheid, het ontwikkelen naar werk en zorgen voor ondersteuning. Samen met onze partners en inwoners zetten wij ons in voor een inclusieve samenleving, waaraan iedereen kan deelnemen. Dit doen we op een mensgerichte manier, want mensen staan bij ons altijd centraal.

Wat ga je doen?
De informatievoorziening van de Sociale Dienst Drechtsteden (SDD) is volop in beweging: op Drechtsteden niveau de outsourcing van de infrastructuur en digitale werkplekken en inrichten van regie en beheerprocessen. De SDD is bezig met de vernieuwing van de informatievoorziening voor de ondersteuning van onze klanten, partners en opdrachtgevers. Denk hierbij aan rationalisatie en vernieuwing van applicaties, verbetering van processen, managementinformatie en de ontwikkelingen naar een data gedreven organisatie. Tegelijkertijd werken we aan het ontwikkelen, uitdragen en implementeren van de visie op de informatievoorziening van de SDD voor de periode tot ongeveer 2025.

Informatiemanagement staat nog in de kinderschoenen bij de Sociale Dienst Drechtsteden. Je vindt het een uitdaging om deze functie verder door te ontwikkelen. Met jouw kennis en ervaring zet je informatiemanagement goed neer binnen de organisatie. Concreet ga je als informatiemanager aan de slag met de volgende taken.


Als informatiemanager ben je een sleutelfiguur voor dit brede scala aan vraagstukken.

Wat neem je mee?
Je hebt een innerlijke drive om je werk goed uit te voeren en daar waar mogelijk naar een hoger plan te trekken. Je weet als geen ander hoe je hierin je collega's meeneemt en motiveert. Als gesprekpartner kom je snel tot de kern van de vraag en je weet dit helder en bondig te presenteren en rapporteren. Je onderhoudt contacten binnen en buiten de organisatie en breidt het netwerk uit met partners die van belang zijn voor je werk. Dit vraagt om een gestructureerde werkwijze en creativiteit om alternatieven te bedenken. Je bent praktisch en pragmatisch en als het nodig is verdiep je ook in de details en behoudt daarbij het overzicht.

Daarnaast beschik je over:


Wat bieden we jou?
Jouw werk is meer dan alleen een salaris. Je draagt bij aan het realiseren van de ambities van de Sociale Dienst Drechtsteden. Daar zetten wij graag goede arbeidsvoorwaarden tegenover, zoals:


Solliciteren of meer weten?
Je kunt direct online solliciteren. Gebruik hiervoor het sollicitatieformulier op onze website. Reageer voor 31 mei.

Informatie over de functie kun je opvragen bij Gabrielle Rypma, afdelingshoofd I&A, bereikbaar op het telefoonnummer 078 – 770 7059. Voor vagen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met team W&S via 078 – 770 8030.

Afhankelijk van de coronamaatregelen kan het eerste gesprek via MS teams gevoerd worden. Eventuele volgende gesprekken vindt plaats op het kantoor van de SDD.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.

Volg ons op

Informatie aanvragen

Vraag hier informatie op maat aan of schrijf je in voor de nieuwsbrief. Informatie aanvragen